mandag den 5. september 2011

Fuglene i mit liv

Jeg indrømmer det. Jeg har fuglefobi. Især overfor måger, krager og defekte byduer. Men da jeg for noget tid siden havde besøg af min mor opdagede vi, at jeg pudsigt nok har fugle overalt i min lejlighed. 

Min underbevidsthed arbejder åbenbart ihærdigt på at få min fobi udryddet - og ja, jeg synes da også at de er super dekorative og fantastiske sådan nogle fugle. Men altså ikke når de flakser rundt om mig. Men her et lille udpluk af fuglene i mit liv:


En papmachefugl, som jeg lavede for et par år siden, som nu flyver rundt i mit køkken
Professorfuglene - en gave fra mine forældre
Fugle, som ville laves af mine perler. Og de pipper om, at de vil blive flere og danne en hel fuglekoloni på min væg. 
Mit nyeste billede af en af mine absolutte nutidige, danske yndlingskunstnere Anne Sophie Malmberg købt i mit yndlingsgalleri CMYK kld. Og ja, billedet med alle fuglene i kollage blev købt helt bevidst for at stå ansigt til ansigt med fuglefobien :-)

Og så købte jeg for nyeligt en the, uden at tænke nærmere på udsmykningen, men jeg syntes farven var så fin :-)
En ældre kaffekop, som, ta-da, er udsmykket med: en fugl! (Langekeramik.dk).

Summasummarum: fuglene er vist kommet for at  blive i mit liv ...

Der er gået et par dage siden jeg udgav dette indlæg. Men der er altså sket det, at en af de fugle jeg ikke havde vist, er blevet enormt fornærmet og føler, at hele dens IT- og X-potentiale er overset i en grad, der kun er en tilfældig passager i en asisatisk metro værdig. Så okay, her følger et par fugle mere til sværmen:

En ørnefugl som min mor har lavet til mig
Find selv Holger Fuglen i min nye yndlings-zoo
Her har vi Den Fornærmede, som udpeger flere fra flokken



kh
tina

2 kommentarer:

  1. De her fugle er ihvertfald skønne (hvem kan modstå en perleplade??) :-)))
    Ps. Jeg synes også dem inde på Rådderen er ulækre. Og så synes jeg det er lidt synd for dem også

    :-)) tjirp tjirp

    SvarSlet
  2. Et stort, forsinket Tarrk. Og ja, jeg kan i hvert fald ikke modstå perlerne. Overhovedet ikke. Ps. Jeg havde slet ikke overvejet, at det kunne være synd for duerne. Åhr nej, måske bliver jeg nødt til at finde et blødt punkt frem ... :-)

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina