torsdag den 29. september 2011

Kan bordskånere synge?

Min perle-eskapade de sidste par dage startede egentlig, fordi jeg ikke har nogen bordskåner. Derfor lavede jeg en sand børnehaveklassiker:


Den her blev dog en kikser. Men jeg er ikke færdig med idéen. Jeg vil gerne lave nogle med ord fra bordsange. Jeg synes det er en rigtig god skik at takke for maden - og når jeg nu ikke er sådan en, der bryder ud i sang når gryderne kommer på bordet, kan jeg jo passende lade den tjans overgå til bordskåneren.

Men jeg skal vist lige have opfrisket min gamle spejder- og efterskoldeviden. Lige nu kan jeg kun huse: "Os takke alle vi med sang/for alt hvad han har givet/for hvad han vokse lod i vang/for ordet og for livet". For ordet og for livet. Det er da smukt. Men lidt langt for en bordskåner. Gode ord og ideer modtages med kyshånd.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina