mandag den 23. januar 2012

Kom og sy med - en selvhjælpsgruppe

De næste 12 måneder vil jeg brodere ud fra feeling stichy's månedlige udfordring. Vil du være med?



Jeg har længe ville i gang med at brodere, men der er alt for mange muligheder. Så nu gør jeg to ting:
  1. Satser på at sy et broderi om måneden ud fra feeling stichy's "stichalong".
  2. Inviterer alle til at være med i en virtuel selvhjælpsgruppe.
Målet er vi hver især ender ud med 12 broderier i 12 forskellig teknikker som feeling stichy vælger for os.  Du vælger selv om du freestyler eller følger "stichalongen" til ug+. Du bestemmer også selv, om du er med 1 eller 12 måneder. Du kan se feeling stichys "january stichalong" her.

Du kan være med, hvis du synes det er sjov at brodere. Og du kan være med, hvis du ligesom jeg har brug for en selvhjælpsgruppe til support, ris & ros og faste rammer til at få sat nålen i tråden.

Jeg aner ikke, hvad feeling sticky har tænkt sig at komme med af udfordringer i årets løb, men det tager vi da med. Gør vi ikke? Jeg gør det under alle omstændigheder, men det bliver først en vaskeægte selvhjælps-gruppe, hvis der er andre end mig.

Hvis vi bliver flere end bare mig, så opretter jeg en side her på bloggen (aka klubhuset), hvor I og jeg vha inlinkz kan linke til et foto og/eller blogindlæg af broderiet og processen. På den måde får vi et super fleksibelt møderum med billeder af alle kreationerne. Det skal ikke være storslået - men det skal helt sikkert være sjovt (og en lille-bitte smule pres, så vi ikke kan lade være). Hip-hej.

Kåhå tina


PS. Her er feeling stichy's januar-sting:

PPS. Her kan du læse lidt mere om selvhjælpsgruppens klubhus.

PPS. For en god ordens skyld skal det nævnes, at ingen i selvhjælpsgruppen skal stå for hjemmebag, kontingent eller ringbind. Gruppen er selvkørende, så alle selv lægger billederne op og selv følger med i, hvornår feeling sticky lægger den månedlige udfordring op. Jeg kan sikkert ikke lade være med at skrive om det, men nu kender du det med småt.

PPPS. Januar er ikke så lang længere, men så er jeg/vi også hurtigt i gang uden at tænke for meget over dét.


8 kommentarer:

  1. Super god ide! Men jeg må vist holde mig til mit projekt lige nu :-).
    PS. Så fint et "kom og sy med billede".
    PPS. Jeg glæder mig til at kigge med og se hvad der bliver broderet. Er sikker på det nok skal blive noget godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt at du synes det, Mette :-) Du har jo også rigeligt om ørerne lige nu - hvis du får lyst til et fast pensum, så kan du springe med en enkelt måned eller to, det er helt ok.

      PS. Tak :-) I går opdagede jeg til min store skræk, at rediger-programmet picknic lukker ned, så jeg gik liige lidt effekt-amok :-)

      PPS. Dejligt - og det håber jeg virkelig også :-)

      Slet
  2. Neej, lukker Picnik ned sådan for good? Øv det var ellers ret overskueligt at bruge for sådan nogle som mig, der ikke gider sætte mig ind i Photoshop og lignende.

    Det lyder rigtig sjovt med en broderende selvhjælpsgruppe. Jeg burde melde mig under fanerne, da jeg er totalt kreaforladt for tiden. Overvejer lige om jeg kan ta' mig sammen :-)

    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis! Det er også det eneste fotoredigeringsprogram, som jeg har det ok med.

      Hvis du synes det lyder sjov, så skal du da være med - jeg havde dig faktisk i tankerne, da jeg fik idéen (bare lige for at presse lidt).

      Håber meget du vil være med - du kan jo prøve denne første gang, der er ingen bindende tilmelding eller opsigelsesfrist :-)

      KH tina

      Slet
  3. What a great idea! I love embroidery. This stitch looks fabulous.
    I won't have time to join in but I'll enjoy seeing what you do :)
    Kx

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Kylie

      I'm so glad you like the idea. Please join whenever you feel like it :-)

      Best wishes from tina

      Slet
  4. Super idé. Jeg har selv tænkt på at lære mig at brodere andet end korssting,så dit initiativ kommer som kaldet :-)
    Jeg får lige lagt billede op en af dagene.

    Det bliver da såå godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt at du fandt vej hertil :-) Glæder mig til at se hvad du får syet :-)

      KH tina

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina